Derfor denne blog

Bogen “Bedrag – Om IT Factory, grådighed og magtsyge” blev den foreløbig 6. bog, som kom på gaden, siden den største erhvervsskandale i nyere dansk erhvervshistorie blev afsløret den 1. december. Den dag blev IT Factory erklæret konkurs, og den administrerende direktør Stein Bagger var på flugt.

Det ræs, der var blandt forlag om at komme først med en “Bagger-bog”, gjorde at tidspresset blev stort. Vi har gjort, hvad vi kunne, for at skrive så fejlfrit og så godt som  muligt, men rummer bogen alligevel fejl, korrigeres de her på bloggen. Skulle der senere blive tale om udgivelse af en revideret udgave, vil fejl påpeget her, blive rettet.

Men bloggen er også åben for, at informationer kan uddybes af læsere, ligesom der kan tilføjes helt nye oplysninger.

Desuden bringer bloggen uddrag af anmeldelser, gode som mindre gode. Fra de professionelle anmeldere, og fra dig – hvis ønsket.

Varedeklaration 1:

Hvad angår reaktioner, er det imidlertid væsentligt at holde sig for øje, at bogen ikke repræsenterer klassisk, tilstræbt objektiv journalistik hele vejen igennem. Det opdrag, som Gyldendal Business gav Dorte Toft lød således på både at fortælle, om hvordan hun arbejdede med afdækning af denne sag, og på, hvorledes sagen påvirkede hendes liv. Der er tale om en personlig beretning for Dorte Tofts vedkommende, og hendes blog Bizzen spillede en vis rolle i efterforskningen, der i den sidste måned blev foretaget i samarbejde med it-avisen Computerworld.

Varedeklaration 2:

Men det er også væsentligt at påpege, at denne blog ikke repræsenterer en løbende opfølgning på sagen. Den sker nu i medierne:-)

Varedeklaration 3:

Denne blog tilhører ikke Gyldendal Business. Det er en ret så uformel blog, oprettet af Dorte Toft ved brug af almindelig blogsoftware, WordPress. Hvor længe bloggen kommer til at leve, kan jeg ikke sige.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Derfor denne blog

  1. Du har fået en pæn stor omtale i avisen Sjællandske, Weekend: Bloggeren der afslørede Stein Bagger, skrevet af Berit Holbek Jensen.

    Med stort forsidebillede.

    Jeg sidder og læser din bog. Den er interessant. Jeg begyndte først at følge historien på Bizzen engang i november, så jeg får udfyldt nogle huller her hos mig.

    Vi købte Bedrag og Stig Andersen og Erik Oves bog.

    Han skriver pænt om dig.

  2. Pingback: Overskrifts underskrift

  3. Dorte Toft

    @Axel Hammerschmidt. Du milde – du købte to bøger. Glad, at den ene blev min. Jeg har jo ikke selv nået at læse nogen af de andre bøger, men tak for informationen vedrørende Erik Oves bog. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg havde forventet.

    @ Overskrift underskrift (Stefan Bøgh-Andersen). Tak fordi du nævner det. Og ja, her samler jeg fejl og andet. Den første brugeranmeldelse er også kommet i hus, og det er bare så fedt. I den efterlyses i øvrigt en oversigt, som jeg nu er gået i tænkeboks over.
    I morgen supplerer jeg bloggen med en tidslinie. Den har været min faste følgesvend hele vejen i skriveprocessen, men skal lige renses lidt ud. Er blevet for detaljeret.

  4. Side 299, tredie linie i første “Bullit” – der mangler mellemrum på hele linien.

  5. På side 251, i listen over ITFs kendte partnere har Media Power fået en stjerne – der skulle vise at det er et selskab med reel virksomhed. På side 329 – 330 får vi at vide, at det er et Mikael Ljungman selskab.

    Skulle den stjerne mon så være der?

    • Dorte Toft

      @ Axel Hammerschmidt. Mit problem med MediaPower er lidt ligesom med IT Factory. Selskabet markedsfører en mobil teknologi på sit websted, men findes den og kan den alt, der loves?

      Personligt tror jeg, at ja – der findes dele af teknologien, og måske også i salgbar form. I hvert fald i demonstrererbar form. Og så er der masser af store ord om fremtidens “Augmented Reality”-teknologi (forstærket realitet). Men jeg mangler tid og kildenet i USA til at gå selskabet tættere på klingen.

      Jeg ville f.eks. også gerne vide, om MediaPower brugte IT Factorys CRM-system, være det sig den gamle version eller den nye. Ifølge den adm. direktør Rick Jenkins udtalelser til Computerworlds Top 100 nummer var man jo meget tilfreds med det, men jeg er ret så sikker på, at det ikke bruges, og er det tilfældet, har også Rick Jenkins stemplet sig selv.

      Men udbyttet efter at gå længere i den retning med min research er ikke indsatsen værd.

      OBS Axel H.: Venligst læg helt konkrete fejlrettelser ind under siden “Rettelser mv”. Klik bare på den tekst i hovedet på denne blog, og så når du rette side. Så bliver det lettere at styre for os.

  6. Sorry, nu ser jeg Rettelser mv.

    Ka’ de flyttes derhen?

    Omtalen i Sjællandske, Weekend er en udførlig omtale af bogen og forløbet. Den burde nok være lagt ind under Anmeldelser: pressen. Jeg kan desværre ikke finde et link på avisens hjemmeside. Selvom jeg har abonnement på avisen.

Skriv et svar

